Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Ny kamera & sånt

Av Ida - 28 juli 2009 10:22

En röd liten snygging. SONY. Bra skit. Känner mig nöjd. Äntligen införskaffad. Tror jag fick rätt skapligt kompispris av Matte L på SIBA. 1600:- för kamera & minneskort. Tror bara kameran kostar 2000:- annars. Och minneskortet 399:- Thank you. Måste vara för att kompromissa för all den obesvarade kärlek jag la på honom under min högstadietid :P

Så nu jäääävlar, era giriga as, ska ni minsann få lite mer bilder här på bloggen. Kommer en redan i detta inlägg. Kurt tjatade & tjatade, så tillslut gav jag med mig (hoppas att det inte finns några minderåriga läsare av denna blogg) Han ville så gärna, en gång för alla, visa er hur en riktig "Doggy Style" funkar. Och jag ville ju visa er hur min ny kamera funkar. Och "BigNose" fick liksom bara gilla läget & ta den i baken.


Har tagit min sedvanliga morningwalk imorse. Himlen kunde inte riktigt hålla tätt (inte idag heller) lite duggregn hela tiden. Men det var bara skönt & uppfriskande. Undrar om TENA Lady fungerar på himlen, TENA Sky, mot regn likarse..? Jag fick fan svårt att hålla tätt där ett tag jag oxå..vad är det med mig, morgonpromenader & bajsnödighet egentligen? Well, jag hann hem & ingen större skada skedd...


Idag blir det Lule igen. Alva ska följa med & det ska bli KUL! Vi packar ner bikini & solbrillor & hoppas på det bästa (inte min stil egentligen, snarare packa regnkläder & hoppas på det sämsta) Men man är väl inte den som är den. Man kan ju ändra sig. Man KAN lära gamla hundar att sitta. Man KAN lära 25 åriga pessemister att tänka lite positivt...lite.

Packar även med kameran. Här ska plåtas. Dokumenteras. Luleå t/r.


Maria & Lynda åker tillbaka till Skottland på torsdag, så då är det sista dagen som jag kan träffa dom idag :'( Trist. Jag ska åka dit en gång till innan dom flyttar hit. Alva, vill du med?

Så idag blir det lunch med dom & mammi någonstans. Tror det kanske blir FarFars. Bra mat. Husmanskost åt gubbjäveln.

Jag är en kråka fångad i en människas kropp. Dessutom så är jag en Gubbjävel fångad i kråkas kropp som är fångad i en människas kropp. Inte undra på att man mår typ dåligt ibland?

Men idag mår jag ganska bra. Eller på riktigt, jag mår bra. Därimot var jag in på Filips Facebooksida nyss. Har jag inte varit på säkert 6 (?) veckor. Misstake. Jag gör inte om det. Ja ja ja gör't inte vettu.


Well. Fest på lördag. Bål & skit. Ser varningsklockorna blinka, hör dom tjuta. Jaja, varningsklockor, jag ser & hör er. Jag SKA ta det lungt.


På tisdag skulle egentligen jag till Thomas, Kuratorn på Brynäs hälsovårds central. Mannen i mitt liv. Han har haft semester, den själviske fan. Och jag har längtat efter honom! Men nu måste jag jobba på tisdag. Han är så bra och mysig. Det luktar lite björn inne i hans rum (men på ett bra sätt) Han har stora, varma händer. Nej han är bra. Måste se till att boka om den där tiden..fort.


Tessan fyller 26 bast idag! Grattis grattis. Hon ska till London & få Swine Flue. Det väljer hon, framför Kakans bålfest. Där får man bara minnesluckor. Men hellre det än Svininfluensan liksom. Men från botten av mitt hjärta, ha det så kul gumman ;) Ducka för FAAAAAN om nån hostar & hångla inte med NÅN!


På lördag är det även åter dax för tävling. Nu jävlar. Våga & Vinn!


 
 
Alvedon

Alvedon

28 juli 2009 10:58

JA JAG VILL MED!!! JAG VILL MED ÖVERALLT! Island nästa kanske? :-) Nu ska jag gå (cykla) till dig!

http://hellyes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

therese

30 juli 2009 10:49

Tackar. Får jag inte ens hångla med min oduglige karl?

 
Ingen bild

Louise

30 juli 2009 12:13

Man tackar för kortet =D
Kul o se lite bilder. Perfa med en kamera, det är ju ett måste ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards