Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Ågren!

Av Ida - 4 augusti 2009 10:33

Man lär sig något nytt varje dag heter det ju.

I söndags fick jag lära mig vad "dagen efter ångest" innebär. Fy fan.

Nog för att man ibland kanske gjort eller sagt något mindre smart på fyllan, något som man kanske ångrat...litegrann. Men oj oj oj. Det går inte att jämföra med den äkta varan av färsk, stinkande dagen efter Ågren. Man tror att man har upplevt den även fast man inte ha gjort det. Men sedan när man upplever den på riktigt så vet man, då finns det inga tvivel. Blä. Nu är det tisdag. Nu börjar det bli okej. Men bara tanken på fest ger mig för tillfället kalla kårar. Nu ska jag inte dricka på säkert, ja säkert 2 veckor!! ;)

Men man får skylla sig själv & bita i det sura äpplet... det var ju ingen som tvingade mig..


Länge sedan jag bloggade nu. Lite lat sådär. Men nu sitter jag ju nere i Sthlm i två timmar, så då har man ju inget att skylla på. Facebook har man redan kollat, och några mail finns det inte att läsa. Det är ju ungefär det man använder internet till (oxå en del porrsurfande såklart :P)


Luleå igår. Overklig dag. Nästan lika overklig som Ångest söndagen. Inte så mycket ångest igår, mer en känsla av total tomhet. Som ett vakuum i skallen. Gjorde inte många knop. Sov, låg i en park bland x antal fimpar (där förtjänade jag fan att ligga) åt, tog mig i kragen & pallrade mig ett varv runt sjön. Snart hemma. Det har blivit mycket Luleå den här sommaren. Börjar bli lite sliten. Ska hem till Mammi på spagetti & köttfärssås. Sen vill jag somna i soffan bland hennes 6 fårskinnsfällar & tycka lite synd om mig själv (visst är det sexigt med självömkan, Alva, du vet, offerkoftan värmer)


Nu är jag ledig enda till lördag eftermiddag, för det är jag värd. Ska bli fint väder. Sista rycket, bäst att passa på, suga ut det sista ur Sommaren 09. En ganska turbulent sommar. Jävla Filip & förstöra, nu är du fan skyldig mig en sommar, en BRA sommar!


Jag känner mig paj i kroppen. Kanske har ramlat av några gånger för mycket dom senaste dagarna. Fan, Vlam kommer bli min död. Men skit i samma, alla ska vi ju dö på något sätt, so why not? Men en ny hjälm borde jag verkligen skaffa, onödigt att liksom tigga om döden.. Fan jag fyller ju snart år. Kan ju önska mig en då. Nu får faktiskt den gamla hjälmen se till att hålla ihop 1 månad & 4 dagar till!!

Dessutom börjar nog bli lite förkyld. Lite massage på det här, Alva ;)


Gick dåligt på hopptävlingen i lördags. Både jag & Kakan ramlade av på hinder nummer 5 för han tvärnitade. Inte hans stil. Han kanske har ont någonstans? Man hoppas nästan det, så att han inte bara börjat dumma sig. Men det tror jag inte, inte våran Vlam inte. Men man blir ju orolig. Stackars Pluppen om han har ont, då försöker han ju bara säga det :(


Ska nog köpa en VeckoRevyn så jag har något att läsa på tåget hem. Kommer väl stå något som "Såhär behåller du brännan ända in i Oktober", "Han säger såhär, men menar sådär", "Så får du bättre självförtroende", and so on. Man har ju sett det förut om man säger så.. Läste ut min spännande pocket FRI igår. Dåligt slut, men iövrigt en mycket bra bok! Blodigt värre ;)


Ganska dåligt med inspiration just nu. Håll tillgodo. Får se när vi ses!

 
 
Therese

Therese

4 augusti 2009 15:09

Usch den där ångesten känner jag igen. Sist jag hade så hade jag ångest i en hel vecka. Tur att man slipper nu! Vi kanske ska ta en filmkväll i veckan? Fredde jobbar och tuva som är tidigt. Kram

http://Theresejanssons.blogg.se

 
Ingen bild

Louise

5 augusti 2009 12:51

Ajdå det lät inte kul med den där ångesten, hade du gjort bort dig nå oerhört? =P
Du vet jag har en hel påse med pocketböcker här hemma som du kan hämta om du vill. Visst, alla är inte så bra men många går fint o läsa =)
Stackars er som ramlade av, tur att jag ej var där o kolla.
Kram

 
Ingen bild

Måndåren

5 augusti 2009 15:47

Hej Ida!
Ågren är icke rolig(läs på dansk dialekt)
Hoppas du kryat på dig nu i alla fall.
Nu du, jag sitter här med vår lilla laptop och lyckas maila dig via wireless network, wow, jag är stolt över mig själv att lyckas vara så teknisk!!!
VG hör av dig på min yahoo adress!
Änglar och sånt. xxx Mia Måndåre xxx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards