Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Högtryck!

Av Ida - 7 augusti 2009 15:26

Sommartider Hej Hej SOMMARTIDER!

Oj, vilket väder vi har va? Fy fan så gött!

Något som inte är så gött (om man nu inte råkar gilla smaken av snor) är min förkylning. Däbbdt i däsan. Men det är sånt man får ta. Tänker inte låta mig slås ner av det inte. Nej jag känner mig glad idag & det tänker jag fortsätta med :)


Idag har jag varit ute i Tierp & tittat på hästhoppning. Skönt att åka på hästtävlingar & bara titta. Inte vara med själv, ingen syster som är med. Nej, som en turist på tävlingsplatsen bara. Ha med fika & stolar. Glassa i solen utan nervorisitets diarre känningar. Men jag blev inte så långvarig. Vlam hade tappat en sko & hovslagaren skulle komma halv 11 så jag fick snällt sätta mig i Lilla Pärtan Bilen & brumma till stallet (fy fan va hon går by the way) Mycket skador på den bilen. Ser ju fan ut som en riktig tattarbil nu. Bucklig, rostig, silvertejpad, spricka i hela framrutan, tejpade vindrutetorkare, inga stänkskärmar vilket resulterar i ler flames.. typ Zigenarbil. Men det gör inget, Pärtan är världens bästa bil endå. I love you.


Börje (hovslagarn) sa att Vlams strålröta såg bättre ut. Håller tummarna för det. Och att han har haft ont av det & inte velat hoppa...så det inte är något allvarligare :(


Igår var jag oxå på hopptävlingar & tittade. Men då var syster Lisa med, och hennes nya Addis. Han är en riktig snygging ;) Dom var duktiga & fick pris i båda klasserna. Lisa har så grymt bra tävlingssinne...hon har vad man kallar travhästar med samma inställning "Bra löpskalle" Det imponerar på mig. Jag har inte så värst bra Löpskalle på hoppbanan. Men den blir bättre, så snart så!

Bättrade på brännan rätt rejält då oxå.. sista rycket nu är jag rädd för. Jävla sommrar & jämt gå så fort. Men på söndag ska jag & mamma vara uppe i Luleå & då ska det oxå vara kanon.. Då ska jag tvinga kärringen att bada ;) Kan hon må bra av! (inte för att hon är överdrivet smutsig eller så, men dom flesta mår väl bra av ett dopp va?)


Ikväll vill jag göra något. Fin kväller. Dom har ju nå skit uppe vid LÄKEROL ARENA, sommaryra. Sätra slum & fjortisar (och äckliga småungar) Men där passar säkert jag in :)


Well. Jag har ingen inspiration. Är för nöjd. Är för okej. Det är lättare att skriva om man är arg, ledsen & sur (och nydumpad) Men nu känns allt jag skriver bara som ordbajs. Ångesten från i lördags har ju tillomed försvunnit & Filip har jag typ släppt...typ. Nästan. Jobbar på det. Så vad ska jag nu vara bitter över? Att jag snart är arbetslös? Näää. Orkar inte. Inte idag. Tar det nån annan dag. Nån dag då det regnar, jag är uttråkad, har huvudvärk & hatar att jag inte har nåt liv. En dag som denna så älskar jag att jag inte har nåt liv!

Kanske får jag BITTERFITTA inspiration ikväll, i nåt öltält eller så.. men tills dess får ni hålla tillgodo med lite bilder från i lördags, ÅngestLördags!


"Thank You and Fuck You"

 
 
jossan

jossan

7 augusti 2009 15:58

älskar sommarn just nu! :)

http://metrobloggen.se/gymjossan

 
Ingen bild

Mandaren

10 augusti 2009 14:21

Na men Ida, har du gatt o blitt HARDRACKARE??
Karlek o anglar o hela koret!!!
M xxx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards