Alla inlägg under augusti 2009

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.


Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!


Jag kommer & hälsar på dig ikväll...


We'll meet again some day

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba!

Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter sprenderades på tåg, 6 hela dagar försvann i Luleå. Men som sagt, jag klagar inte $$$$


Lite smygskitnödig. Ska gå upp till HotellAvenyn & göra en grej...snart. Sen tar jag väl ett varv runt sjön i vanlig ordning. Sen frukost. Sen säng (rutiner är bra skit)


Hade en grym formsvacka där ett tag, men det lät nog värre än det var.. well, nu är det bra igen iallafall, such a dramaqueen ;)


Ser fram emot helgen! Då ska jag damma av Pärtan & ta E4:an norrut, till Sundsvall. Högklassig & otroligt fin travsport står på schemat. JÄRVSÖFAKS står på menyn, men den här gången blir han inte uppäten, den här gången är det han som sväljer allt & alla med hull & hår igen & tar sitt 10 onde (!) SM guld. Han har vunnit detta lopp 9 gånger av nio möjliga. Vann första gången som 5 åring, nu är han 15. Otroligt...

Sen är det ju oxå storloppet SUNDSVALL OPEN TROT med en miljon i första pris, Heja Commander Crowe!!!

Mötte Risto igår, han var på väg upp till Kebnekaise med bror & svåger. Risto är lokförare & var min kollega på UPPTÅGET. Vi pratade jämt en massa trav, så även igår. Gubbarna gav mig 200:- att sätta ihop en rad för, sagt & gjort. På lördag blir vi (inte) rika!!! :D


Mission Lule...hitta en handväska! Wish me luck.



Av Ida - 24 augusti 2009 09:17

Typiskt värdelös dag. Okej, den har knappt börjat än, men jag känner det på mig. Jävligt onödigt att solen lyser oxå. Lättare att få rätt om det spöregnar..


Usch. Här har man inte bloggat på sisådär 100 år så börjar man sådär.. Men läs inte då, för i helvete, om det är så jobbigt.


Jag orkar inte vara arbetslös & värdelös & CPUTTRÅKAD...



Av Ida - 17 augusti 2009 07:47

GoMorron all of you fuckers!

Måndag morgon. Sitter i Kakans soffa (eller okej, min soffa i Kakans lägenhet) Jag hamnade visst här inatt. "Då katten är borta dansar råttorna på bordet" Katten är i det här fallet Kakan, som är i Turkiet, råttorna är i det här fallet jag & Sonia, som sov i Kakans lägenhet.

Igår kom Sonia hem till mig & vi tog en välbehövlig promenad & på vägen åt jag välbehövligt MAX, you gotta do what you gotta do... Sen stannade vi till på "Filmkedjan" hos Mr Böjelse himself & hyrde film & köpte pick'n mix (lösgodis för er som inte är så beresta) Fy faaan, Han, Mr Böjelse, som jobbar där, ger mig kalla kårar all over the place...nånting är fel där, väldigt fel.

Well, sen gick vi hem till Kakans place för att min soffa står här, typ 1000 gånger skönare, och att Kakans dator står här, typ 1000 gånger snabbare. Fick först inte igång internet helvetet så jag var tvungen att ringa ett booty-call all the way to Turkey ;) Hann förstå att dom hade det väldigt varmt, men lite långtråkigt & att morsan kedjerökte...typ.


Ja jag somnade såklart innan filmen var slut, men jag höll ut länge, men skiten var ju över 2 timmar & jävligt "bajsnödig" P.S I love you heter'en.

Nu ligger Sonia & snusar &  jag är gubbjävelsmorgonpigg. Laddar för en lååååång promenad med Malin & Ågi på I14 vid 9.. länge sedan, kan behövas en riktig genomkörare, brukar ju li nån mil eller så när man knatar med tyrann Malin!


Och John var & hälsade på mig lör-sön. En kille jag & Kakan träffade på NyaZealand. Sen har vi haft kontakt ett tag nu. Grymt kul! Jävligt härlig människa..

Han kom på lördagen. Stackarn fick följa med till Vlam på en gång då jag inte hunnit dit innan eftersom jag kom från Luleå samma morgon & vi vart ca 1,5 timme sen. På kvällen stack vi på "fest" hos Alva. Eller vad man nu ska kalla det, vet inte om 5 pers räknas som fest? Men allting är ju relativt.. Trevligt var det iallafall. Sedan Berggrenska en snabbis, en jättesnabbis. För det spöregnade. Charmen med uteservering försvann liksom där i vattenpölarna någonstans..så det blev tidigt på HeartBreake istället.

Haha.. måste bara berätta en rolig grej, ska försöka, även om det finns risk att det blir typ o roligt när jag berättar.. Men:


När vi tog taxi ner till Berggrenska så hade jag med mig mitt vin & sprite som var kvar i en flarra. Hann inte dricka upp skiten innan berggrenska så jag skulle lämnade det utanför, typ gömma det så jag kunde dricka det i krogkön. Ställde det uppe på ett högt el-skåp, nöjd konstaterade jag till John:

-Ja det där blir bra, där kan ingen kissa i den (för korken hade jag supit bort)

-Jaha, jag tänkte ju mer att ingen skulle lägga nåt piller i den, sa John.


Haha, snacka om att man känner sig bondig ibland. Men vi alla oroar ju oss för olika saker, så är det ju ;) Hoppas ni lyckades se det komiska i det!


Well, krogen var väl kul. Fick inte dansa alls nästan, vilket suger! Men jag & John vann mycket pengar på spel, firade med kanske världens godast Banandrink & hånglade så det var väl allt som allt en rätt lyckad kväll :)


Stack hem & åt knäckebrö. Kände mig stark som skippade Frasses snuskburgare med tillhörande fiskpinne smakande pommes...den här gången ;P


På söndagen var vi trötta & yra & det blev inte många knop. Jag gick till TIME (som numera tydligen bytt ägare & nu är en Tempobutik) Men nej, jag vägrar följa med utveckligen & tänker fortsätta säga TIME. Okej, nu kom jag av mig, jag gick till TIME & köpte glass. Det var typ storm ute. Låg bara inne & glodde på film & roliga YouTube klipp. Hahaha, det finns så mycket sjukt!

Joh åkte hem kvart i tre. Jag åkte hem & sov. Sen kom Sonia & resten vet ni ju vid det här laget!

Nu ska jag kolla Fejjan.


PS: Nu vet jag, härdanefter kommer TIME få heta TIMEO.


Puss på er!

Av Ida - 14 augusti 2009 12:32

Nu är det ett faktum. Det är över...för det här året. Beach 2009 är slut & kommer aldrig mer igen. Gåshud, hård tissar & en Ida som inte badar KAN inte ha fel. Jag gav upp & gick upp på kontoret & uppdaterar bloggen istället. Jag är ju iofs i Luleå..kanske är varmare nere på Riviäran i söder? Men nej. Det är slut. Jag släpper taget & bara välkomnar hösten med öppna armar!


Imorrn är det lördag. Då får jag storfrämmande från Stockholm av John :D Ska bli riktigt kul. Det var väl närmare ett halvår sedan sist. Han kommer vid halv 2. Innan det ska jag hinna till Vlam. Även hinna hem & duscha & lägga en lätt "det var ett halvår sedan vi sågs make-up" (hur nu en sådan ser ut, lite lagom sådär, ni vet) Sedan vet jag inte riktigt vad vi ska hitt på.. Vad gör man med någon som aldrig varit i Gävle? Kanske Boulongern en sväng. Passera igenom stan på vägen. Well. Det löser sig (sa mannen som sket i badkaret)


Näst sista Lule för mig. Trist :'( Tycker om Luleå. Men man vet aldrig. Har Hej då till Luleå för sista gången förr, men man kommer liksom alltid tillbaka. One way or another.

Kanske värvade en ny bloggläsare igår på tåget? Vi kan kalla honom "Han med parfymen". Så okej, "Han med parfymen" om du läser detta så kan du väl skriva en kommentar :P Bara för skojs skull... Och hoppas rullskideskidandet gick bra!

Svinet gick runt & stank Filip... Fy fan :P Såna gillar vi inte :)


Jaha. Vad gör man nu då? Börjar bli lite hungrig. Har ju varit sådär äckligt duktig & överamisiös & släpat en matlåda genom hela sverige igen. Gratis OCH gott. Men lite omständigt :P Quornfärssås & snabbmakaroner.

Sedan blir det nog en sväng på stan. Ska köpa hårspray (viktigt skit) Och sen känner jag ett slags begär av att köpa något roligare oxå, läs kläder, örhängen eller nåt annat onödigt.

Jag ska även plugga på travet tills imorrn då jag går en rond mot Robin igen, om vem som får flest rätt på V75, spelar för runt en hundring. Jag SKA vinna. "Winning isn't every thing, its the ONLY thing"

Fy fan va gött det skulle vara att bli miljonär, typ imorrn! Laget runt, JA BJU!!


Var hos Mr Kurator igår. Gick bra. Jag mår bra. Jag älskar det!


I'll give you more on sunday (maybe)

Kr(å)oknäsa


Av Ida - 12 augusti 2009 14:30

Har av någon konstig anledning overklighetskänslor..? Vet inte varför. Lite som när man är bakfull ni vet? Går bara runt & känner mig overklig, eller som att allt runtomkring är overkligt. Lite vakuum feeling. (Kanske borde dra ner på dom där pillren endå :P) Började när jag klev av tåget från Ljusdal & skulle gå hem till lilla lägenheten. Kom hem & bytte om till promenad outfit. Promenad i sol, vind & frisk luft lättade iallafall lite på känslan.

Det känns att det börjar gå mot höst. Skräckblandad förtjusning. Människan i mig stretar emot, kråkan i mig myser.


Igår morse åkte jag med Sonia upp till hennes familjs stuga långt, djupt in i Hälsingeskogarna. SKÅN heter platsen. Oj så vackert det är i Hälsingland. Sverige är verkligen underbart. Och naturen överhuvud taget. Det händer saker i mig av natur. Det gör liksom ont för att det är så vackert. Det är liksom större än någonting annat. Jag tror inte på Gud, eller på någon religion, men jag tror på Moder Jord.

På vägen upp stannade vi på Sibylla i Delsbo. Jag var paranoid & huvudet gick mest bara runt runt hela tiden som på nån annan bergsuv. Livrädd att mitt X Nils skulle dyka upp någonstans, Haha!

När vi sedan kom fram så bjöds det på himmelskt goda våfflor med grädde & hjortron sylt. Underbart!

Sedan blev det fiske, mete. Old school. Det är mysigt & rogivande. Rogivande var det iallafall ända tills det nappade för Sonia & hon drog upp en livs levande aborre i båten. Min fiskfobi framkallade ett ångestskri som måste ha hörts över hela jävla Hälsingland. När hon sedan skulle knäcka nacken av fanskapet så var jag tvungen att blunda, hålla för öronen, sjunga & samtidigt psykvagga fram & tillbaka... Som tur är så hann det aldrig nappa för mig, det började nämligen spöregna. Sonia fick inte igång motorn så hon fick ro oss iland samtidigt som jag hela tiden satt & påminde henne om hur blöt & kall jag hunnit bli :P

Väl framme i stugan igen så bytte vi om till Bikini & gav oss ut i regnet för ett dopp (lika bra att passa på medans man endå redan var blöt & kall) Jag plaskade ju rakt i, min gamla vana trogen. Men Sonia "BadJävlaKrukan" Jonsson tog ju sån tid på sig att komma i så en annan var ju blå om käften innan man fick badsällskap.

Efter bad vart det en varm dusch & torra kläder. Sedan spelade vi en massa spel, FiamedKnuff, Kasta Gris & kortspel av olika slag. Sedan grillad korv. Sedan promenad i skogen. Hittade lite små minikantareller & en jävla massa mygg. Well. Fint dygn. Älskar natur, hatar fisk!


Ska snart jobba. Tog på mig det här passet extra. Nu ångrar jag mig. Det är bara drygt 4 timmar, såååå inte värt det. Men men, what to do? Imöra ska jag till Luleå igen. Min näst sista tror jag. Sommaren har som vanligt gått alldeles för fort, Krax, jaja kråkan, tycker JAG iallafall!

Tittade på yr.no, vädersida. Ska bli finväder däruppe då iallafall. Sista beachen för 09 då? Någon som vill med?


Tävlingen som jag anmält mig till nästa helg verkar inte bli av.. jo tävlingen blir av, men nog inte för mig. Anledningen stavas, som vanligt när man vill göra någonting kul, L U L E E E E E E E ! ! ! ! Knulleeeeee. Well, snart är man ju arbetslös & kan åka på hur många tävlingar man vill, förutom att man inte kommer ha råd. Ödets ironi.


Usch. Det luktar disktrasa av min disktrasa. Inte bra. Det är ungefär som när ost smakar ost. Då kan jag inte ta den i munnen.

Nu ska jag diska. Sedan torka diskbänken en sista gång med stinkot, sedan lägga en lätt tåg make up & tupera det här lilla platthåret, puffa upp a-kupan & bege mig ner mot Fjollträsk.


På lördag tänker jag bli full.


Av Ida - 10 augusti 2009 19:03

Jaha. Så ska man ta sig i kragen & tillfredsställa alla mina hungriga Bloggläsare.. Och vad händer? Man fastnar redan på Rubriks jäveln. Får liksom prestationsångest redan där. VIll liksom komma på något bra, något som betyder nåt. Något kort & rakt som liksom sitter som ett smäck på en gång... Härdanefter kommer jag inte ens försöka. I fortsättningen kommer mina rubriker kunna vara vad som helst, tex: Päron, Grimma, Stenbumling osv, även om det inte ens kommer nämnas ett knyst om det i bloggen. Jaja. Fan, gå vidare! Men jag har varnat er!


Nyss hemkommen från en kvällspromenad. Sjukt varmt. Sjukt. Säkert 24 grader, i skuggan... 19.00 på kvällen. Inte så bra promenadväder, jag gillar när det är frisk luft & biter lite i kinderna, då man får gå sig varm. Lite jävligt kort sagt. Men man ska inte klaga. Det är något magiskt med sommarkvällar som denna. Man kan liksom slå av lite på takten & bara vara.


Innan promenaden var jag hos VLAM. Red ut i skogen. Bara han & jag (och alla miljoner mygg) Galopperade & travade mycket, det tycker han om (plus att myggorna inte hinner med) Härligt att rida ut ensam, bara vara ett med naturen i hästen... Jaja, flummigt, Lill DiLeva. Men jag menar det. Nu blir väl Syster Maria nöjd, när jag nämde DiLeva i min Blogg, hennes största idol (Och ja, jag vet, jag fattar inte heller hur han kan vara någons största idol :P)


Efter stallet stannade jag & Kakan till i Furuvik hos Lisa & Danne på fika bestående av kaffe & glass. I love it!


Innan promenaden, stallet & Furuviksfikat bjöd jag Alva på lunch. Vegetarisk köttfärsås. Alva brukar ha våta fantasier om min färssås. Får man väl ta som en komplimang? Därimot vet jag inte hur jag ska ta att hon granskar mina glas i motljus innan hon använder dom...? Och ibland diskar hon dom innan hon använder dom... FAST jag redan har diskat dom. Dåligt!


Och innan promenaden, stallet, fikat & Alva lunchen så har jag jobbat. Kom hem från Luleå idag då. Mamma har varit däruppe med mig. Gulligt. Vi hade det mysigt & trevligt, kanonväder, skönt i vattnet & god mat. Och en söt mamma. Och hon tyckte det var kul att följa med så alla glada & nöjda.


Vad ska jag jobba med om 3 veckor?


Idag fyller Filip 21 år. Couldn't care less, Coulden't care more. Vet inte. Skit i samma. Grattis iallafall..

Shit. Det var länge sedan jag fyllde 21. På min 21:a födelsedag så var det 11 dagar sedan min Pappa Ove dog. Ingen bra födelsedag :( Snart är det 5 år sedan den hemska dagen. Den vidrigaste, värsta, hemskaste dagen i mitt liv... Saknar & tänker på dig varje dag världens bästa Pappa! Vi ses sen!

Men nu ska vi blicka framåt! Snart fyller jag 26. Då ska jag önska mig TRISSLOTTER. Plötsligt händer det...inte. Men det är kul att skrapa :D

Fan. Jag har en bra känsla. En känsla av att det är nu det börjar, livet. Jag vet inte varför & jag vet inte hur, men jag känner mig redo. Äntligen. Vid 26 års ålder börjar det tillslut bli folk av mig oxå!

Jag känner mig lite avtrubbad, anti deprissiva ni vet. Men det känns bra. (Fy fan va tragiskt, när man tycker att det är bra att känna sig avtrubbad :P)Jag känner mig mycket lugnare än jag någonsin gjort (?) Tar dagen lite mer som den kommer. Hoppas att det håller i sig!


Hoppas att det blir fest hos Alva på lördag. Hoppas att John kommer upp :)


Nä hörrni. Mer än såhär kan jag inte klämma ur mig nu. Jag luktar illa, det kan jag väl bjuda på.. men thats it!

Av Ida - 7 augusti 2009 15:26

Sommartider Hej Hej SOMMARTIDER!

Oj, vilket väder vi har va? Fy fan så gött!

Något som inte är så gött (om man nu inte råkar gilla smaken av snor) är min förkylning. Däbbdt i däsan. Men det är sånt man får ta. Tänker inte låta mig slås ner av det inte. Nej jag känner mig glad idag & det tänker jag fortsätta med :)


Idag har jag varit ute i Tierp & tittat på hästhoppning. Skönt att åka på hästtävlingar & bara titta. Inte vara med själv, ingen syster som är med. Nej, som en turist på tävlingsplatsen bara. Ha med fika & stolar. Glassa i solen utan nervorisitets diarre känningar. Men jag blev inte så långvarig. Vlam hade tappat en sko & hovslagaren skulle komma halv 11 så jag fick snällt sätta mig i Lilla Pärtan Bilen & brumma till stallet (fy fan va hon går by the way) Mycket skador på den bilen. Ser ju fan ut som en riktig tattarbil nu. Bucklig, rostig, silvertejpad, spricka i hela framrutan, tejpade vindrutetorkare, inga stänkskärmar vilket resulterar i ler flames.. typ Zigenarbil. Men det gör inget, Pärtan är världens bästa bil endå. I love you.


Börje (hovslagarn) sa att Vlams strålröta såg bättre ut. Håller tummarna för det. Och att han har haft ont av det & inte velat hoppa...så det inte är något allvarligare :(


Igår var jag oxå på hopptävlingar & tittade. Men då var syster Lisa med, och hennes nya Addis. Han är en riktig snygging ;) Dom var duktiga & fick pris i båda klasserna. Lisa har så grymt bra tävlingssinne...hon har vad man kallar travhästar med samma inställning "Bra löpskalle" Det imponerar på mig. Jag har inte så värst bra Löpskalle på hoppbanan. Men den blir bättre, så snart så!

Bättrade på brännan rätt rejält då oxå.. sista rycket nu är jag rädd för. Jävla sommrar & jämt gå så fort. Men på söndag ska jag & mamma vara uppe i Luleå & då ska det oxå vara kanon.. Då ska jag tvinga kärringen att bada ;) Kan hon må bra av! (inte för att hon är överdrivet smutsig eller så, men dom flesta mår väl bra av ett dopp va?)


Ikväll vill jag göra något. Fin kväller. Dom har ju nå skit uppe vid LÄKEROL ARENA, sommaryra. Sätra slum & fjortisar (och äckliga småungar) Men där passar säkert jag in :)


Well. Jag har ingen inspiration. Är för nöjd. Är för okej. Det är lättare att skriva om man är arg, ledsen & sur (och nydumpad) Men nu känns allt jag skriver bara som ordbajs. Ångesten från i lördags har ju tillomed försvunnit & Filip har jag typ släppt...typ. Nästan. Jobbar på det. Så vad ska jag nu vara bitter över? Att jag snart är arbetslös? Näää. Orkar inte. Inte idag. Tar det nån annan dag. Nån dag då det regnar, jag är uttråkad, har huvudvärk & hatar att jag inte har nåt liv. En dag som denna så älskar jag att jag inte har nåt liv!

Kanske får jag BITTERFITTA inspiration ikväll, i nåt öltält eller så.. men tills dess får ni hålla tillgodo med lite bilder från i lördags, ÅngestLördags!


"Thank You and Fuck You"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards