Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Jävla Rubrik!

Av Ida - 10 augusti 2009 19:03

Jaha. Så ska man ta sig i kragen & tillfredsställa alla mina hungriga Bloggläsare.. Och vad händer? Man fastnar redan på Rubriks jäveln. Får liksom prestationsångest redan där. VIll liksom komma på något bra, något som betyder nåt. Något kort & rakt som liksom sitter som ett smäck på en gång... Härdanefter kommer jag inte ens försöka. I fortsättningen kommer mina rubriker kunna vara vad som helst, tex: Päron, Grimma, Stenbumling osv, även om det inte ens kommer nämnas ett knyst om det i bloggen. Jaja. Fan, gå vidare! Men jag har varnat er!


Nyss hemkommen från en kvällspromenad. Sjukt varmt. Sjukt. Säkert 24 grader, i skuggan... 19.00 på kvällen. Inte så bra promenadväder, jag gillar när det är frisk luft & biter lite i kinderna, då man får gå sig varm. Lite jävligt kort sagt. Men man ska inte klaga. Det är något magiskt med sommarkvällar som denna. Man kan liksom slå av lite på takten & bara vara.


Innan promenaden var jag hos VLAM. Red ut i skogen. Bara han & jag (och alla miljoner mygg) Galopperade & travade mycket, det tycker han om (plus att myggorna inte hinner med) Härligt att rida ut ensam, bara vara ett med naturen i hästen... Jaja, flummigt, Lill DiLeva. Men jag menar det. Nu blir väl Syster Maria nöjd, när jag nämde DiLeva i min Blogg, hennes största idol (Och ja, jag vet, jag fattar inte heller hur han kan vara någons största idol :P)


Efter stallet stannade jag & Kakan till i Furuvik hos Lisa & Danne på fika bestående av kaffe & glass. I love it!


Innan promenaden, stallet & Furuviksfikat bjöd jag Alva på lunch. Vegetarisk köttfärsås. Alva brukar ha våta fantasier om min färssås. Får man väl ta som en komplimang? Därimot vet jag inte hur jag ska ta att hon granskar mina glas i motljus innan hon använder dom...? Och ibland diskar hon dom innan hon använder dom... FAST jag redan har diskat dom. Dåligt!


Och innan promenaden, stallet, fikat & Alva lunchen så har jag jobbat. Kom hem från Luleå idag då. Mamma har varit däruppe med mig. Gulligt. Vi hade det mysigt & trevligt, kanonväder, skönt i vattnet & god mat. Och en söt mamma. Och hon tyckte det var kul att följa med så alla glada & nöjda.


Vad ska jag jobba med om 3 veckor?


Idag fyller Filip 21 år. Couldn't care less, Coulden't care more. Vet inte. Skit i samma. Grattis iallafall..

Shit. Det var länge sedan jag fyllde 21. På min 21:a födelsedag så var det 11 dagar sedan min Pappa Ove dog. Ingen bra födelsedag :( Snart är det 5 år sedan den hemska dagen. Den vidrigaste, värsta, hemskaste dagen i mitt liv... Saknar & tänker på dig varje dag världens bästa Pappa! Vi ses sen!

Men nu ska vi blicka framåt! Snart fyller jag 26. Då ska jag önska mig TRISSLOTTER. Plötsligt händer det...inte. Men det är kul att skrapa :D

Fan. Jag har en bra känsla. En känsla av att det är nu det börjar, livet. Jag vet inte varför & jag vet inte hur, men jag känner mig redo. Äntligen. Vid 26 års ålder börjar det tillslut bli folk av mig oxå!

Jag känner mig lite avtrubbad, anti deprissiva ni vet. Men det känns bra. (Fy fan va tragiskt, när man tycker att det är bra att känna sig avtrubbad :P)Jag känner mig mycket lugnare än jag någonsin gjort (?) Tar dagen lite mer som den kommer. Hoppas att det håller i sig!


Hoppas att det blir fest hos Alva på lördag. Hoppas att John kommer upp :)


Nä hörrni. Mer än såhär kan jag inte klämma ur mig nu. Jag luktar illa, det kan jag väl bjuda på.. men thats it!

 
 
Ingen bild

Louise

11 augusti 2009 15:21

vad bra att du mår bra!
Hehe taskigt av alva o granska glasen i motljus, erik är typ likadan ;) tycker jag diskar för slarvigt.. men det finns ju roligare saker än diska så varför stå där mer än nödvändigt =P
Kram

 
Alfie

Alfie

13 augusti 2009 20:45

Skulle ni en gång granska glasen i motljus, skulle ni fortsätta med det samt diska dom efter granskningen! :P

http://hellyes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards