Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Overkligt

Av Ida - 12 augusti 2009 14:30

Har av någon konstig anledning overklighetskänslor..? Vet inte varför. Lite som när man är bakfull ni vet? Går bara runt & känner mig overklig, eller som att allt runtomkring är overkligt. Lite vakuum feeling. (Kanske borde dra ner på dom där pillren endå :P) Började när jag klev av tåget från Ljusdal & skulle gå hem till lilla lägenheten. Kom hem & bytte om till promenad outfit. Promenad i sol, vind & frisk luft lättade iallafall lite på känslan.

Det känns att det börjar gå mot höst. Skräckblandad förtjusning. Människan i mig stretar emot, kråkan i mig myser.


Igår morse åkte jag med Sonia upp till hennes familjs stuga långt, djupt in i Hälsingeskogarna. SKÅN heter platsen. Oj så vackert det är i Hälsingland. Sverige är verkligen underbart. Och naturen överhuvud taget. Det händer saker i mig av natur. Det gör liksom ont för att det är så vackert. Det är liksom större än någonting annat. Jag tror inte på Gud, eller på någon religion, men jag tror på Moder Jord.

På vägen upp stannade vi på Sibylla i Delsbo. Jag var paranoid & huvudet gick mest bara runt runt hela tiden som på nån annan bergsuv. Livrädd att mitt X Nils skulle dyka upp någonstans, Haha!

När vi sedan kom fram så bjöds det på himmelskt goda våfflor med grädde & hjortron sylt. Underbart!

Sedan blev det fiske, mete. Old school. Det är mysigt & rogivande. Rogivande var det iallafall ända tills det nappade för Sonia & hon drog upp en livs levande aborre i båten. Min fiskfobi framkallade ett ångestskri som måste ha hörts över hela jävla Hälsingland. När hon sedan skulle knäcka nacken av fanskapet så var jag tvungen att blunda, hålla för öronen, sjunga & samtidigt psykvagga fram & tillbaka... Som tur är så hann det aldrig nappa för mig, det började nämligen spöregna. Sonia fick inte igång motorn så hon fick ro oss iland samtidigt som jag hela tiden satt & påminde henne om hur blöt & kall jag hunnit bli :P

Väl framme i stugan igen så bytte vi om till Bikini & gav oss ut i regnet för ett dopp (lika bra att passa på medans man endå redan var blöt & kall) Jag plaskade ju rakt i, min gamla vana trogen. Men Sonia "BadJävlaKrukan" Jonsson tog ju sån tid på sig att komma i så en annan var ju blå om käften innan man fick badsällskap.

Efter bad vart det en varm dusch & torra kläder. Sedan spelade vi en massa spel, FiamedKnuff, Kasta Gris & kortspel av olika slag. Sedan grillad korv. Sedan promenad i skogen. Hittade lite små minikantareller & en jävla massa mygg. Well. Fint dygn. Älskar natur, hatar fisk!


Ska snart jobba. Tog på mig det här passet extra. Nu ångrar jag mig. Det är bara drygt 4 timmar, såååå inte värt det. Men men, what to do? Imöra ska jag till Luleå igen. Min näst sista tror jag. Sommaren har som vanligt gått alldeles för fort, Krax, jaja kråkan, tycker JAG iallafall!

Tittade på yr.no, vädersida. Ska bli finväder däruppe då iallafall. Sista beachen för 09 då? Någon som vill med?


Tävlingen som jag anmält mig till nästa helg verkar inte bli av.. jo tävlingen blir av, men nog inte för mig. Anledningen stavas, som vanligt när man vill göra någonting kul, L U L E E E E E E E ! ! ! ! Knulleeeeee. Well, snart är man ju arbetslös & kan åka på hur många tävlingar man vill, förutom att man inte kommer ha råd. Ödets ironi.


Usch. Det luktar disktrasa av min disktrasa. Inte bra. Det är ungefär som när ost smakar ost. Då kan jag inte ta den i munnen.

Nu ska jag diska. Sedan torka diskbänken en sista gång med stinkot, sedan lägga en lätt tåg make up & tupera det här lilla platthåret, puffa upp a-kupan & bege mig ner mot Fjollträsk.


På lördag tänker jag bli full.


 
 
Ingen bild

Lollo

12 augusti 2009 16:07

haha du är rolig du =D
hålle med om att naturen är fin, man borde resa oftare i sverige, får bli när man har husvagn ;)
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards