Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Trevlig helg :)

Av Ida - 17 augusti 2009 07:47

GoMorron all of you fuckers!

Måndag morgon. Sitter i Kakans soffa (eller okej, min soffa i Kakans lägenhet) Jag hamnade visst här inatt. "Då katten är borta dansar råttorna på bordet" Katten är i det här fallet Kakan, som är i Turkiet, råttorna är i det här fallet jag & Sonia, som sov i Kakans lägenhet.

Igår kom Sonia hem till mig & vi tog en välbehövlig promenad & på vägen åt jag välbehövligt MAX, you gotta do what you gotta do... Sen stannade vi till på "Filmkedjan" hos Mr Böjelse himself & hyrde film & köpte pick'n mix (lösgodis för er som inte är så beresta) Fy faaan, Han, Mr Böjelse, som jobbar där, ger mig kalla kårar all over the place...nånting är fel där, väldigt fel.

Well, sen gick vi hem till Kakans place för att min soffa står här, typ 1000 gånger skönare, och att Kakans dator står här, typ 1000 gånger snabbare. Fick först inte igång internet helvetet så jag var tvungen att ringa ett booty-call all the way to Turkey ;) Hann förstå att dom hade det väldigt varmt, men lite långtråkigt & att morsan kedjerökte...typ.


Ja jag somnade såklart innan filmen var slut, men jag höll ut länge, men skiten var ju över 2 timmar & jävligt "bajsnödig" P.S I love you heter'en.

Nu ligger Sonia & snusar &  jag är gubbjävelsmorgonpigg. Laddar för en lååååång promenad med Malin & Ågi på I14 vid 9.. länge sedan, kan behövas en riktig genomkörare, brukar ju li nån mil eller så när man knatar med tyrann Malin!


Och John var & hälsade på mig lör-sön. En kille jag & Kakan träffade på NyaZealand. Sen har vi haft kontakt ett tag nu. Grymt kul! Jävligt härlig människa..

Han kom på lördagen. Stackarn fick följa med till Vlam på en gång då jag inte hunnit dit innan eftersom jag kom från Luleå samma morgon & vi vart ca 1,5 timme sen. På kvällen stack vi på "fest" hos Alva. Eller vad man nu ska kalla det, vet inte om 5 pers räknas som fest? Men allting är ju relativt.. Trevligt var det iallafall. Sedan Berggrenska en snabbis, en jättesnabbis. För det spöregnade. Charmen med uteservering försvann liksom där i vattenpölarna någonstans..så det blev tidigt på HeartBreake istället.

Haha.. måste bara berätta en rolig grej, ska försöka, även om det finns risk att det blir typ o roligt när jag berättar.. Men:


När vi tog taxi ner till Berggrenska så hade jag med mig mitt vin & sprite som var kvar i en flarra. Hann inte dricka upp skiten innan berggrenska så jag skulle lämnade det utanför, typ gömma det så jag kunde dricka det i krogkön. Ställde det uppe på ett högt el-skåp, nöjd konstaterade jag till John:

-Ja det där blir bra, där kan ingen kissa i den (för korken hade jag supit bort)

-Jaha, jag tänkte ju mer att ingen skulle lägga nåt piller i den, sa John.


Haha, snacka om att man känner sig bondig ibland. Men vi alla oroar ju oss för olika saker, så är det ju ;) Hoppas ni lyckades se det komiska i det!


Well, krogen var väl kul. Fick inte dansa alls nästan, vilket suger! Men jag & John vann mycket pengar på spel, firade med kanske världens godast Banandrink & hånglade så det var väl allt som allt en rätt lyckad kväll :)


Stack hem & åt knäckebrö. Kände mig stark som skippade Frasses snuskburgare med tillhörande fiskpinne smakande pommes...den här gången ;P


På söndagen var vi trötta & yra & det blev inte många knop. Jag gick till TIME (som numera tydligen bytt ägare & nu är en Tempobutik) Men nej, jag vägrar följa med utveckligen & tänker fortsätta säga TIME. Okej, nu kom jag av mig, jag gick till TIME & köpte glass. Det var typ storm ute. Låg bara inne & glodde på film & roliga YouTube klipp. Hahaha, det finns så mycket sjukt!

Joh åkte hem kvart i tre. Jag åkte hem & sov. Sen kom Sonia & resten vet ni ju vid det här laget!

Nu ska jag kolla Fejjan.


PS: Nu vet jag, härdanefter kommer TIME få heta TIMEO.


Puss på er!

 
 
Ingen bild

Louise

17 augusti 2009 15:33

banandrink lät inte gott..
Men max lät desto godare. =D
Du får ta med din dator när du kommer hit så kanske erik kan hjälpa dig o få den snabbare.
Kram

 
TheresE

TheresE

18 augusti 2009 15:33

P.S I love you var en riktigt bajsnödig film. Åh..snyft óch snyft....vem bryr sej!!!

http://theresejanssons.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 november 2009 18:36

5:e november. En konstig dag. En "utanför-kroppen-upplevelse" dag. Kan bero på att jag inte ens dragit upp persiennerna idag. Eller så gjorde jag inte det eftersom dagen var overklig redan från början, då kan man liksom få strö på det lite extra.. ...

Av Ida - 3 november 2009 12:01

Det är bara dax. Tänk så enkelt det är om man bara bestämmer sig. Eller bara känner för det!   Anledningen är att jag suttit & läst över 5 år gamla "dagboksinlägg" från LUNARSTORM...som jag av någon anledning hade skrivit ut, en hel bunt. Den bun...

Av Ida - 5 september 2009 09:36

Hej på er! Det är dax nu. Idag är det lördag den 5:e Sept. 3 dagar till min FÖDELSEDAAAAG :D Jag ska önska mig massor av TrissLotter..enbart. Bara för att det är så kul att skrapa. Tragiskt eller patetiskt...? Jag sitter som vanligt uppe på SJ kontor...

Av Ida - 28 augusti 2009 12:47

28 Augusti. Årsdagen för Pappa Oves bortgång. 5 år sedan idag.   Jag tänker & saknar dig varje dag Pappa. Fan vad jag vill att du ska finnas!   Jag kommer & hälsar på dig ikväll...   We'll meet again some day ...

Av Ida - 26 augusti 2009 07:33

Tjabba! Sitter man i Luleå igen då (tack gode gud för sjukskrivningar) Jag är elak, men glad endå. Fick lön igår, 28000:- rent. För dom pengarna kan jag sitta hur mycket som helst i Luleå! :D Vilket jag iofs gjorde förra månaden också..12 nätter spre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards